Kom på opfinderskole

Opfinderforeningen.dk har lancereret en Opfinderskole, der skal klæde opfindere, idémagere og andre kreative hjerner bedre på og dermed øge succes raten, så flere idéer kommer i mål, som solgte produkter. For opfindere, idémagere og andre kreative hjerner, som ikke har adgang til den støttende infrastruktur i en udviklingsafdeling eller et forskningscenter, kan det være en lang, dyr og uoverskuelig proces man skal igennem for at komme i mål og få solgt sin idé.

Derfor har Opfinderforeningen.dk ladet sig inspirere af de svenske opfindere og oprettet en Opfinderskole, som skal imødekomme alle de behov for rådgivning og vejledning, der er undervejs. Undervisningen er opbygget i moduler, som kan tages uafhængigt af hinanden og i den rækkefølge, som den enkelte har brug for. Planen er, at afholde modulerne i landets regioner, så alle skulle have mulighed for at deltage. Opfinderskolen er åben for ikke-medlemmer, men til en anden pris end for medlemmer.

Det næste modul

Jylland:
17/5 kl. 17 hos Icebreaker
Hvordan går man fra Vision til Virksomhed med 5 ansatte, 2 partnere og professionel bestyrelse. Hvordan skaffer man 4 millioner i kapital for at lave en prototype.
ICEBREAKER Nordic har taget hele rejsen med kapital rejsning, Kickstarter, outsourcing, ansættelser, produktion, Branding, Marketing og fra kun en ide til lancering i Danmark i 2017 og derefter resten af verden.
Adresse: ICEBREAKER Nordic Aps Slotspladsen 1, DK9000 Aalborg
Tovholder: Lasse Grandjean, tlf.: 40451826 e-mail: lassegrandjean@opfinderforeningen.dk

7/6 kl. 17 i Silkeborg
Oplæg af Jan Martinsen fra Business Factory Aarhus Universitet i Herning
Beskrivelse af Business Factory og de samarbejdsmuligheder der er for opfindere. Detaljeret præsentation kommer senere. Adresse: Silkeborg Medborgerhus, Bindslevs Plads 5, 8600 Silkeborg
Tovholder Finn Pedersen, tlf.: 40778400 e-mail: fp.innoteq@gmail.com

København:
7/6 kl. 17 til ca. 20 i Vanløse Kulturcenter
Unibrains: Innovationsworkshop
Innovation er nøglen til ny vækst - Men hvordan finder du nøglen?
Adresse: Vanløse Kulturstation, Frode Jacobsens Plads 4 1. sal, 2720 Vanløse.
Tilmelding senest 31/5
Tovholder Jannik Nordby, tlf.: 40848860 e-mail: adm@opfinderforeningen.dk