Du behøver ikke selv være opfinder for at blive medlem.

Som medlem har du adgang til den interne del af hjemmesiden, hvor vi har opsamlet en række erfaringer og viden omkring opfinders arbejdsproces og omkring det at drive opfindervirksomhed. Der er mulighed for at søge blandt de øvrige medlemmer, og at debattere med dem. Og der er adgang til mødereferater og nyhedsbreve m.v.

På medlemssiderne finder du vejledninger og links omkring opfinders arbejdsproces og vejledninger vedr. det at drive opfindervirksomhed, hvor det afviger fra andre virksomhedstyper. Bliv klædt på til din ny beskæftigelse og få en bedre baggrund for at vurdere de råd, du kan hente hos professionelle rådgivere. De har som regel gode intentioner og stor ekspertise på udvalgte områder, men de færreste af dem har prøvet at være opfinder på egen krop og pengepung.

Er du selv opfinder kan du melde dig ind og få råd og vejledning til at videreudvikle din opfindelse. Opfinderforeningen giver dig ligeledes råd og vejledning, hvis du skal forsvare dine rettigheder.

Oplev den særlige ånd, der opstår når folk med fælles interesser og erfaringer mødes. Vi støtter hinanden og anvender hinandens erfaringer og kompetencer i videst mulig udstrækning. Vi deler erfaringer med hinanden, men ikke hemmeligheder. Vi er åbne om de fejl, vi har lavet, så andre kan undgå at lave samme fejl. Når tingene lykkes, deler vi oplevelsen med de øvrige tilstedeværende. Det giver en ganske særlig anerkendelse, fordi alle forstår, hvilken indsats der ligger bag.

Vi rådgiver ikke udenforstående - meld dig ind i foreningen, hvis du vil have hjælp. Som medlem modtager du en nyhedsmail, når vi har noget relevant at orientere om. Vi arrangerer jævnligt møder, kurser og virksomhedsbesøg og deltager på relevante messer, hvor der er mulighed for både socialt samværd og at diskutere faglige emner.

del din erfaring og ekspertice med andre opfindere

Du har helt sikkert nogen erfaringer eller en viden, som andre opfindere kunne få fornøjelse af. Du skal selvfølgelig ikke dele gratis ud af dine specielle faglige kompetencer eller af dine idéer til nye opfindelser, men du kan uden at skade din egen virksomhed dele din viden om arbejdsprocessen, om det at drive opfindervirksomhed generelt og om potentielle leverandører og samarbejdspartnere. Når vi alle gør det, opnår vi alle fordele

Du kan tilbyde dine erfaringer i form af et skriftligt indlæg på hjemmesiden, et mundtligt indlæg ved et møde, et tilbud om et kursus for medlemmerne, ved at stå til rådighed som ekspert på et bestemt område, ved at optræde som foreningens lokale kontaktperson, ved at stille op til valg til bestyrelsen eller på mange andre opfindsomme måder. Er der brug for hjælp til at formulere noget på skrift, kontakter du os bare på telefon - så finder vi en løsning.

Årskontingent 2016

Privat personer   500,-kr